A new healthy start!

Oh yes, alle feestdagen zijn weer voorbij. December is over en 2017 is een feit! Maar ben jij net als mij toch een kilotje aangekomen tijdens de feestdagen? Dan wordt het wel weer tijd voor a new healthy start!

Ah nee, het maakt me niets uit dat ik een kilo zwaarder ben geworden, omdat ik gelukkig ook weet hoe ik ‘m makkelijk weer kwijt raak. En ik heb er ontzettend veel gezelligheid, lekker eten en fun met familie en vrienden aan over gehouden, dus dat was het zeker waard!

Maar na een overvloedige maand is het tijd voor een gezonde maand. Gisteren ben ik al begonnen met opruimen van de koelkast, alles wat al sinds kerst open is, wat we sowieso niet meer gaan opeten en wat ik niet meer wil opeten, heb ik weggedaan of geef ik weg. Gelukkig hadden we nog wat visite die is blijven eten, dus we konden lekker mixen en matchen en ijs als nagerecht serveren (yes, op!). Dus het meeste was gelukkig al op. Nu liggen er nog een paar oliebollen, die uiterlijk morgen (dus vandaag) weg gaan. Dat is trouwens tip nummer 1: Doe gewoon alles weg waar je klaar mee bent, of die te lang open staan, begin weer met een schone, frisse koelkast!

Oh! En healthy snacks! Ik ben helemaal voor. Mijn favorieten zijn de passievrucht, frambozen, wortels en een handjevol nootjes. En als er geen ongezonde dingen in huis zijn, kun je ze ook niet opeten! 😉 Dus weer, geef die zak chips of reep chocola gewoon weg aan de volgende visite die langs komt. De smoes ‘bewaren voor een speciale gelegenheid’ gaat niet op. Als je weet dat het er is, bedenk je een speciale reden. Het is dinsdag! Hoe vaak ik het nou dinsdag! En bam, op. Don’t do it!

En het is gewoon weer werken geblazen, de vrije dagen zitten erop en ik heb altijd het gevoel dat zo aan het begin van het jaar weinig gebeurd. Ik wordt er lui van. Het is nog donker, er is niets speciaals gaande, dus blijf ik een beetje in die mood hangen. Tijd om daar even een stokje voor te steken! Ik ga zelf deze maand leuke dingen doen, soms hoeft het maar iets kleins te zijn als een date-night met mijn vriend. Dan heb je toch weer iets waar je die week naar toe leeft. Tip nummer 2: Blijf dingen plannen, zorg dat er elke week iets is waar je naar toe kunt leven. Let’s go!

Daarnaast is het natuurlijk stampvol in de sportschool, omdat iedereen het goede voornemen heeft om meer te gaan sporten… helaas. Wat ik doe? Ik vraag aan de medewerkers op welke dag het het minst druk is. Bij ons is dat vaak de woensdagavond, vroeg of laat in de avond. (Note: ik kan alleen ’s avonds sporten, omdat ik overdag werk, maar het kan natuurlijk juist overdag nóg minder druk zijn als jij wel overdag kunt sporten!) Dus ik ga het liefst, gelijk uit m’n werk, even snel iets kleins eten en zorgen dat ik rond 6 uur in de sportschool sta. En anders kan ik beter wachten tot half 9. Tip nummer 3: Zorg dat je de drukte vermijd en je je aandacht bij jezelf houd, vraag daarom welke dag het minst druk is!

ahealthystart02

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *