What to do when you’re ill

Er gaat nogal een griepgolf rond, daarvan heb ik een stuk meegekregen en nu ik dit typ ben ik voor de tweede keer ziek. Erg vervelend! Vandaag deel ik mijn tips, wat ik doe, om er zo snel mogelijk weer bovenop te komen. Ik ben natuurlijk geen dokter, dus ik deel alleen mijn eigen ervaringen.

Healthy food
Ik snap dat je waarschijnlijk nergens zin in hebt, maar stop heb beetje energie die je hebt in gezond eten maken. Zorg dat je voldoende vitamines binnen krijgt! Zelf vind het fijn om te beginnen met een slowjuice, dit is lekker licht op de maag en geeft even een flinke boost. Mijn favoriet is deze dagen een combinatie van; wortel, appel en gember. Gember is ontstekingsremmend en erg goed als je griep hebt of wanneer je misselijk bent. Eet verder kleine beetjes en lichte dingen, zoals groente en fruit, een gekookt eitje, magere kwark, etc.

Genoeg drinken
Maak het jezelf gemakkelijk, zet een grote karaf water naast je neer, zodat je in ieder geval genoeg vocht binnen krijgt. Zelf drink ik dan ook vaak gemberthee, met dezelfde gezonde reden als hierboven. En zoals nu, ik ben ook erg duizelig (en weet dat dit ligt aan een lage bloeddruk), neem ik graag een kopje bouillon, iets zouts. Wanneer je ook duizelig bent en niet waar dit aan ligt, kan het ook zijn dat je bloedsuikerspiegel laag is, neem dan juist iets zoets!

Vitamine C
Op deze dagen slik ik extra vitamine C, heel simpel, om je weerstand te verhogen. Eigenlijk, als je al ziek bent, ben je hier al te laat mee. Maar ik hoop toch elke keer dat het meewerkt aan dat ik me snel beter voel. En teveel vitamine C kan geen kwaad, dat plas je gewoon weer uit.

Rustig aan doen
Je hebt waarschijnlijk ook nergens zin in, maar ga ook niets doen. Neem een extra dutje tussendoor of blijf op de bed of op de bank liggen. Zorg dat je vanalles om je heen hebt verzameld, water, zakdoeken en eten en you’re good where you are.

Regelen
En als laatste, zorg dat dat iemand je planning voor vandaag regelt. Had je moeten werken, regel het dan met iemand die het oppakt. Had je een afspraak vandaag zeg die dan af. Het meest vervelende is, dat je je de hele dag drukt maakt om die ene opdracht die je vandaag had moeten doen of dat je ’s middags eigenlijk, misschien, als je je wat beter zou voelen, toch nog naar die afspraak heen moet. Als je weet dat alles geregeld is, kun jij ook in je hoofd die rust pakken. Nét zo belangrijk.

 

1 Comment

Add Yours

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *